توضیحات معاون شهردار در مورد ابهامات اتوبوس های برقی
به گزارش فوری خرید، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد ابهامات اتوبوس های برقی توضیحاتی ارائه نمود.
به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، محسن هرمزی با حاضر شدن در صحن علنی شورای شهر تهران به ابهامات مطرح شده در مورد دیزلی بودن اتوبوس های برقی پاسخ داد و با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل با کمک شورای شهر در دو سال گذشته اتفاقات خوبی رقم خورده است، اظهار داشت: با حضور رئیس جمهور و کابینه دولت وفاق در پنجشنبه هفته گذشته شاهد ورود ناوگان برقی به شهر تهران بودیم و انصافا هم شورای شهر تهران حمایت کرد وگرنه این اتفاقات رخ نمی داد.
هرمزی با تکیه بر این که ما لباس سربازی نظام بر تن داریم و جز رضایت رهبری و مردم هدف دیگری نداریم اظهار نمود: ورود ناوگان برقی این امید را دلها ایجاد کرد که میتوان با همه مشکلات کارهای خوبی انجام داد اما خیلی ها نمی خواستند ببینند و جا دارد اشاره کنم که روز گذشته با حضور تشکری هاشمی جلسه ای یک ساعت و نیمه داشتیم و همین محور بحث شد که متن رسانه با تیترذکر شده تفاوت داشته و تیتر، خوراکی برای ضد انقلاب ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه از نظر فنی باید بگویم که سیستم اتوبوس های برقی کاملا برقی است واز پر ظرفیت ترین باطری برای اتوبوس های ۱۲ متری استفاده کردیم و کاملا برقی حرکت می کنند، اظهار داشت: اتوبوس ها می توانند دو نوع سیستم گرمایش داشته باشند که سیستم گرمایش از برق باطری یا همین موضوعی که هم اکنون محل بحث است و البته با یک بررسی ساده میتوان متوجه شد که در دنیا در زمستان که برخی روزها بسیار سرد است، سیستم گرمایش هم به این روشی است که ما ثبت سفارس کردیم.
وی تصریح کرد: البته ثبت سفارش، شخصی نیست بلکه کمیته فنی اتوبوسرانی که از وزارت کشور هم حضور دارند انجام شد. در تهران برای اتوبوس ها سرعت ۸۰ کیلومتر با یکبار شارژ را متصور هستیم و اگر بخواهیم از سیستم گرمایشی برقی استفاده نماییم مصرف باطری افرایش یافته وبرد حرکتی کم می شود.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران اضافه کرد: باید سبک زندگی برقی و حمل و نقل برقی را با کمک یکدیگر رواج دهیم اما مباحثی عنوان شد که گلایه رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا را هم بهمراه داشت.
وی با اشاره به اینکه سیستم پیشران اتوبوس های برقی باتری برقی است، خاطرنشان کرد: در پیشنهاد اولیه هم اتوبوس ها می توانند دو نوع سیستم گرمایشی داشته باشند که یا ناشی از برق باتری و یا باک دیزلی است که مورد نقد قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: با یک جست وجوی ساده میتوان متوجه شد که در ایام بسیار سرد سال، گرمایش اتوبوس های برقی چگونه تأمین می شود. انتخاب اتوبوس ها در کمیته ای ۱۵ نفره صورت می گیرد. تستی که انجام شد نشان داد که سیستم گرمایشی به این شکل هم وجود دارد که کمیته روی آن پافشاری داشت. باتری این اتوبوس ها حداکثر ۲۸۰ کیلومتر پیمایش دارد و اگر باتری برای گرمایش استفاده شود، مصرف باتری را افزایش و پیمایش را می کاهد.
وی با اشاره به اینکه شرکت مرسدس بنز و.... در اروپا و آمریکا سیستم پیمایش و گرمایش به مانند ما بود، افزود: نمونه اولیه این اتوبوس ها که در حیاط، شورا هم رونمایی گردید در تهران تست شد تا مشکلات شناسایی شود و دیدیم که باتری اتوبوس اولیه گرمایش را تأمین می کرد و پیمایش آن حدود ۲۰۰ کیلومتر بود. یکی از موضوعات مهم برای ما این بود که پیمایش بیشتری با یکبار شارژ داشته باشیم و البته تأمین گرمایش آنی هم مورد اهمیت بود و باید در لحظه گرمایش تأمین می شد که با باتری زمان بیشتری نیاز بود.
هرمزی با اشاره به اینکه شرکتهای بزرگ در آمریکا سیستم گرمایشی به این شکل دارند، تاکید کرد: ما پیشنهاد دادیم به سبب این که کمیسیون ورود کند، آمادگی داریم جمع نخبگانی توضیحات فنی را عرضه نماید و علل دوستان را می شنویم و انتخاب ما برپایه فرآیند کمیته بود و هدف ما صرفه و صلاح شهر است اما موضوعات فنی به نحوی بیان شد که خوراکی برای ضد انقلاب تهیه کرد.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به اینکه مبحث فنی بگونه ای منعکس شد که ضدانقلاب را پای کار آورد، اظهار داشت: اتفاقی که در حوزه حمل و نقل رخ می دهد یکی از یادگاری های ماندگار برای تهران است که توسط شورا و شهرداری در دوره ششم رقم خورده است و ما به حمایت شورای شهر نیاز داریم و تقاضای ما اینست که رسانه ها امانتداری کنند و حق مطلب را با امیدبخشی به شهروندان ادا کنند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظر کابرهای فوری خرید در مورد این پست