مدیر عامل سازمان تاكسیرانی تهران اعلام كرد

فعالیت ۲۰ هزار تاکسی در اپلیکیشن های اینترنتی

فعالیت ۲۰ هزار تاکسی در اپلیکیشن های اینترنتی

به گزارش فوری خرید، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران از فعالیت ۲۰ هزار تاکسی در اپلیکیشن های اینترنتی اطلاع داد و بر ضرورت نظارت شهرداری تهران بر فعالیت مسافربرهای اینترنتی تاکید نمود.


شادی مالکی در گفتگو با ایسنا، در مورد فعالیت تاکسی ها در اپلیکیشن های برخط مسافربرهای اینترنتی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار عرضه شده از جانب وزارت کشور حدودا بیشتر از ۲۰ هزار تاکسی البته نه به شکل مستمر در شرکتهای برخط مسافربرهای اینترنتی فعال می باشند، اظهار داشت: البته درصدد آن هستیم که اگر مقرر است تا در این سامانه، سرویس به تاکسی ها داده شود؛ حتما با هماهنگی سازمان تاکسیرانی باشد.
وی با اشاره به اینکه ما خواهان هماهنگی هستیم، چونکه شاهدیم در بعضی ساعات پیک، در خطوط تاکسی وجود ندارد و تاکسی های گردشی هم در سطح شهر فعال نیستند و این تاکسی ها امکان دارد در بستر تاکسی های اینترنتی فعالیت کنند، اظهار نمود: این مساله باعث نارضایتی شدید مردمی شده است و شکایات مردمی را داریم. بنابراین شهرداری تهران به دنبال انعقاد قرارداد با شرکتهای عرضه دهنده خدمات برخط مسافربرهای اینترنتی است که ملزم به رعایت قوانیتی شوند که مردم بتوانند به بهترین شکل از خدمات تاکسی ها بهره مند شوند.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در مورد این مورد که برخی ها معتقدند نظارت بر مسافربرهای اینترنتی برعهده شهرداری تهران است و بابت این مورد یک و نیم درصد هم حق سرویس دریافت می کند، اضافه کرد: این شرکت ها تابع قانون نظام صنفی هستند و مجوزهای لازم را هم از اتحادیه کسب و کارهای مجازی دریافت می کنند؛ اما حتما شهرداری تهران بعنوان دستگاه نظارتی باید بر فعالیت این نوع مسافربرهای اینترنتی اعمال نظر داشته باشد؛ چونکه بر مبنای قانون، شهرداری ها متولی حمل و نقل عمومی هستند و هر شرکتی که بخواهد فعالیت کند حتما بایستی شهرداری مربوطه در این مورد وارد شود.
وی ادامه داد: هم اکنون بعضی از شرکتهای عرضه دهنده خدمات مسافربری اینترنتی هنوز قراداد با شهرداری منعقد نکردند و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پیگیر این مورد است و شاید یکی از دلایلی که مشکلاتی را بوجود آورده و شکایات زیادی داریم که چرا تاکسی در خط خود فعال نیست؟ اینست که در همان ساعات در بستر اپلیکیشن های مسافربری فعالیت می کند که دلیل این امر هم نبود نظارت است.



منبع:

1403/07/13
11:49:54
5.0 / 5
119
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
فوری خرید