رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

آثار فروخته شده موزه امام علی هنری بود و موزه ای نیست

آثار فروخته شده موزه امام علی هنری بود و موزه ای نیست

به گزارش فوری خرید، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در رابطه با فروش تابلوهای مجموعه موزه امام علی (ع)، اظهار داشت: این آثار موزه ای نیست؛ بلکه آثار هنری بوده اند که دو تابلو به فروش رسیده است.


به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، مهرداد باقری در حاشیه برگزاری دویست و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالات خبرنگاران در رابطه با حواشی تابلوهای فروخته شده در مجموعه شهرداری تهران، اظهار داشت: در این رویدادی که مورد بحث است ۳۰ اثر شرکت کرده بودند که از میان آنها دو اثر خواستار داشته و فروخته شده است و هزینه آن هم برای تهیه آثار جدید واریز شده است. مابقی آثار هم در اختیار ماست و بزودی توری برای بازدید این آثار گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: مبحث مطرح شده از جانب برخی افراد بر مبنای نداشتن اجازه فروش آثار، در ارتباط با آثار موزه ای است. در حالیکه بحث مورد نظر ما درمورد آثار موزه ای نیست. در مجموعه موزه امام علی(ع) به علت کمبود انبار، بخشی از آثار هنری هم نگهداری می شود.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر این که اعضا نسبت به مبحث اعتراض نداشتند؛ بلکه سوال داشتند که مفصل پاسخ داده شده است، اظهار نمود: قیمت گذاری توسط قانون و هیات کارشناسی صورت می گیرد. در رابطه با این مورد هم تیم کارشناسی بر مبنای نظر ریاست شورا تشکیل خواهد شد که همه ابهامات را بررسی کند و گزارش نهایی را در صحن و رسانه ها مطرح کند. بدون شک اگر تبادل و خرید و فروش آثار نباشد حیات آثار هنری چه تکلیفی پیدا می کند؟ بطور قطع در نمایشگاه های بعدی همچون سالهای گذشته این کار را انجام خواهیم داد. در این راه هم شورا حق نظارت دارد و ما هم درخواست می نماییم گزارش کامل نتیجه بررسی های خویش را به رسانه ها بدهند.


1403/07/04
09:12:05
5.0 / 5
185
تگهای خبر: خرید , فروش , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
فوری خرید