از شكستن طلسم ۱۸ ساله متروی پرند تا گشایش های مالی حمل و نقلی؛

جان تازه در شریان های حمل و نقل عمومی تهران با تدبیر رئیس جمهور شهید

جان تازه در شریان های حمل و نقل عمومی تهران با تدبیر رئیس جمهور شهید

به گزارش فوری خرید، آیت الله رئیسی در گره گشایی از مشکلات پایتخت نگاه ویژه ای داشت؛ در این سه سال، اقدامات بنیادینی را در زمینه مدیریت شهری رقم زد که بطور قطع نه تنها تا سالیان سال خیرات و برکات تصمیمات ایشان در تهران و سایر کلانشهرها ماندگار است؛ بلکه باعث تغییر ریلی در حوزه مدیریت شهری شد که مدیران شهری سالها خواب آنرا می دیدند.


به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، آیت الله شهید رئیسی با کلید واژه خدمت، پشتیبانی از محرومان و عدالت خواهی، دولت سیزدهم را تشکیل داد و در راه خدمت هم به مقام والای شهادت نایل شد. دولت سیزدهم در شرایطی در سال ۱۴۰۰ روی کار آمد که شهر تهران از نظر عرضه خدمات به شهروندان و میزان صدمه های اجتماعی ایام پر چالشی را از سر می گذراند.
اتوبوس های تهران نه تنها در دوره قبلی مدیریت شهری افزایش نیافته بود؛ بلکه تعداد اتوبوس های فعال در ابرشهر تهران هم بعنوان پایتخت جهان اسلام به کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه می رسید و با این که عمده شهروندان به علت شرایط کرونایی به جای استفاده از حمل و نقل عمومی از خودروی شخصی استفاده می کردند اما با این وجود داد انتقاد اتوبوس سوارها از میزان معطلی در ایستگاه بلند شده بود؛ اما حقیقت این بود که تهران اتوبوس بیشتری نداشت.
مترو هم اوضاع خوبی نداشت و کمبود واگن سبب شده بود تا مسافران مترو دقایق زیادی را در ایستگاه مترو معطل بمانند و تازه اگر واگنی خالی بود سوار شوند و به مقصد خود برسند. مدیران شهری هم به واسطه انتشار کرونا و اثرات آن توانی برای جبران عقب ماندگی ها نداشتند و رایزنی های مختلف شان با دولت و مسؤلان دولتی هم راه به جایی نبرد و حتی مدیران پیشین دست به قلم شده و در نامه به شخص رئیس جمهور وقت خواستار کمک دولت به مترو شدند. کمکی که هیچ وقت مشخص نشد که انجام شد یا خیر؟!


در حالی مدیران دوره های قبل دولتی دست رد به خواهش نمایندگان شهری چند میلیونی زدند که نظرسنجی ها نشان می داد که کاهش آلودگی هوا و رفع ترافیک دو درخواست اول شهروندان تهرانی از مدیران است، دو درخواستی که لازمه پاسخگویی به آنها توسعه حمل و نقل عمومی بود، توسعه ای که بدون کمک دولت ابتر می ماند.

شکستن طلسم ۱۸ ساله متروی پرند
با روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رئیسی، ایشان توجه ویژه ای به تهران داشت؛ بگونه ای که در مراسم افتتاح چند ایستگاه مترو و آغاز حفر مکانیزه خط ده مترو و افتتاح متروی پرند شخصا حضور داشت و در این مراسم ها به مبحث توسعه حمل و نقل در تهران تاکید ویژه ای داشت و حتی در بازدیدی از خط متروی پرند دستور پیگیری و سرعت در افتتاح این خط را صادر کردند که فورا بعد از سال ها این خط با دستور رئیس جمهور به افتتاح رسید و دغدغه و انتظار ۱۸ ساله مردم پرند به تحقق پیوست.
شهید آیت الله رئیسی در مراسم افتتاح ایستگاه متروی پرند از همه مسؤلان و دست اندرکارانی که با کوشش برای اجرای این وعده، جلوه ای از صادق الوعد بودن دولت را به معرض نمایش گذاشته و سبب خرسندی و ارتقای امید مردم شدند، قدردانی کردند، اما جای این سوال هم وجود دارد که آیا طرح ها و پروژه ها با تلاش جهادی و با روحیه بسیجی نمی توانست زودتر به سر انجام برسد و حالا با یک همت و توجه شهید جمهور این امر محقق شد؟
شهید رئیسی پشتیبانی از شهرداری تهران برای اجرای طرح های بهبود وضعیت زندگی در تهران را سرعت داد؛ بگونه ای که با حمایت ویژه قرارداد خرید ۶۳۰ واگن مترو که حدود ۵ سال در محاق بود را به جریان انداخت و تلاش کرد تا با هماهنگی با بانک مرکزی راهی برای توسعه حمل و نقل برقی در تهران ایجاد نماید که همه این اقدامات به ثمر نشست و در حالی درخت خدماتش در حوزه مدیریت شهری بزودی به بار نشسته و میوه خواهد داد که رئیس جمهور شهید نمی تواند ثمره خدماتش را ببیند.




توجه ویژه به مترو و حضور در افتتاح های مختلف
محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد جزئیات توجه ویژه آیت الله رئیسی به حمل و نقل عمومی تهران ضمن اشاره به بازدید ایشان از روند ساخت متروی پرند در جریان سفر استانی اش به ایسنا می گوید: رئیس جمهور شهید نگاه و توجه خاصی به حمل و نقل عمومی بخصوص مترو داشتند، بگونه ای که با دستور شخص ایشان گره تکمیل متروی پرند پس از ۱۸ سال باز شد و این در شرایطی است که با کمک دولت خطوط فعلی هم تکمیل شد.
وی ضمن اشاره به نقش رئیس جمهور شهید در قرارداد ۶۳۰ واگن با تاکید بر این که با دستور شخص ایشان گره پنج ساله واگن های مترو حل شد، می افزاید: به یاد دارم که در راه بازدید از متروی پرند گزارشی از وضعیت برقی سازی و تاثیر آن در کاهش آلودگی عرضه کرده و این مساله سبب شد که آیت الله رئیسی در روند برقی سازی اتوبوس و تاکسی ها به شهرداری تهران کمک نماید و حالا بسیار ناراحتم که آیت الله رئیسی ثمره این قرار داد را نمی بینند؛ چونکه قرارداد چین در جریان است و ایشان در آیین ورود این خودرو ها حاضر نیستند؛ اما از یاد نخواهیم برد که برقی سازی در تهران ثمره نگاه ویژه رئیس جمهور است.

پرداخت سهم دولت در خرید اتوبوس در دولت رئیسی
مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران هم در مورد اقدامات رئیس جمهور شهید در حوزه اتوبوسرانی به ایسنا می گوید: برپایه قانون دولت در زمینه تأمین اتوبوس سهم ۸۰ درصد دارد یعنی باید ۸۰ درصد قیمت یک اتوبوس را پرداخت کند که این مهم در دولت گذشته مغفول مانده بود و سبب شد تا شاهد عقب ماندگی شدید در امر نوسازی اتوبوس باشیم؛ اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم با مدیریت آیت الله رئیسی دولت متعهد شد که سهم خود در تأمین اتوبوس برای شهرداری های سراسر کشور را پرداخت کند که از این میان سهم شهرداری تهران بیشتر از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس بود که تابحال ۲۷۱ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده است.
به نقل از ایشان، شهید آیت الله رئیسی در بحث حمایت های مالی از شهرداری تهران برای خرید اتوبوس های نو اهتمام ویژه ای داشتند، بگونه ای که در مبحث خرید ۲۵۰۰ اتوبوس از کشور چین در قسمت ارزی و هماهنگی با بانک مرکزی آیت الله رئیسی اقدامات خاصی انجام دادند.



1403/03/05
15:31:46
5.0 / 5
1644
تگهای خبر: خدمات , خرید , خودرو , دولتی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
فوری خرید