بدعهدی در تحویل خودرو های کوپا
به گزارش فوری خرید برخی از مشتریان شهرخودرو از بدعهدی های این شرکت اطلاع داده و اعلام نموده اند که باوجود گذشت قریب به سه سال، هنوز خبری از تحویل خودرو ها نیست و تابحال با وعده های بی نتیجه روبرو بوده اند.
به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، یکی از این مشتریان این شرکت که خردادماه سال ۱۳۹۸ مبادرت به خرید یک دستگاه خودرو کوپا از گروه شهر خودرو با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان کرده است، اظهار داشت: قرار بود بعد از ۲۱۰ روز کاری (دی ماه ۱۳۹۸) خودرو تحویل داده شود. هم اکنون قیمت خودرو به بیشتر از یک میلیارد تومان رسیده و این در حالیست که آن زمان کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان قیمت داشت.
وی افزود: در پاسخ به پیگیرها و شکایت های مشتریان هم تنها وعده روزها و ماههای آینده داده شد اما تا کنون باوجود شکایت و پیگیری مشتریانی که به حدود ۲۰۰۰ نفر می رسند، هنوز هیچ خبری از خودرو ها و حتی خودروی معادل نیست. روند پیگیری ها از دیماه ۱۳۹۸ ادامه داشت تا این که امسال مدیران شهرخودرو دستگیر شدند و بهانه ای شد که بازهم تحویل خودرو به تاخیر افتد.
این مشتری با اشاره به اینکه بعد از رفتن به بازجو پرونده، مدیرعامل در حضور بازجو وعده تحویل خودرو ها را داد اما بازهم به جهت شرایط خود و بسته شدن حساب های مالی اش، خودرو تحویل داده نشد، اعلام نمود: با عنایت به این که این خودرو ها مونتاژی ریگان خودرو هستند و از سال ۱۳۹۹ به بعد دیگر هیچ نمایندگی در ایران نداشتند، اما مدیران آن پارسال بازهم مبادرت به فروش خودرو کردند.
او تصریح کرد: علاوه براینکه از دیماه ۱۳۹۸ به بعد پیگیری های ما به جایی نرسید و هیچ تصمیمی گرفته نشد، طی شش ماهه سال جاری که هر روز به شرکت برای پیگیری مراجعه نموده ایم، در نهایت از جانب مدیرعامل جدید شرکت پیشنهاد تحویل یک دستگاه خودرو پرشیا دریافت کردیم که تحویل آن هم روال عادی نداشت و قابل استفاده نیست. البته که در رجوع های بعدی از ما خواسته می شد که شکایت نکنیم.
وی در ارتباط با مصائب تحویل این خودرو جایگزین اظهار داشت: زمانیکه پیشنهاد تحویل یک دستگاه پرشیا متوقف در پارکینگ شرکت داده شد، پذیرفتیم اما مدیران هر بار برای سند زدن، ما را به بازی گرفتند. بارها قراری برای به نام زدن سند تعیین می کردند و باوجود ساعت ها معطلی در دفترخانه، یا نمی آمدند یا یکبار هم که مدیرعامل این شرکت آمد، اعلام نمود سند خودرو گم شده و باید منتظر پیدا شدن آن باشیم.
این مشتری تصریح کرد: در نهایت در یکی از این قرارها برای سند زدن خودروی پرشیای جایگزین، همراه مدیرعامل قبلی راهی شرکت شدم. وقتی منتظر شدم تا به اتاق مدیرعامل وارد شوم، با برخوردهای بدی مواجه شدم و سپس با پادرمیانی مدیرعامل فعلی شرکت، خودرو پرشیا را تحویل دادند که بعد چند روز متوجه شدم مهلت بیمه نامه شخص ثالث آن به اتمام رسیده و ممکن بود در صورت بروز حادثه، مشکلاتی گریبانگیر بنده شود.
وی افزود: پیش از این بنده به جهت این که به پول خودرو نیاز داشتم، حاضر به انصراف هم شدم اما بازهم پولی پرداخت نشد. حدود یکماه پیش هم مقابل شهرخودرو تجمع کردیم و بعد از آن هم به ریگان خودرو رفتیم و باوجود وعده جلسه با سرمایه گذار جدید، بازهم دستمان از خودرو کوتاه ماند.
او تصریح کرد: قبلا پیشنهاد شده بود هرکس که می خواهد تسریعی در کارش ایجاد شود، اصل پول خویش را دریافت کند و انصراف دهد؛ هرچند که اگر انصراف هم می دادیم، بازگشت پولی در کار نبود و دیگر آن مبالغ اولیه خودرو ارزش ریالی اولیه خویش را از دست داده بود.
تعدادی دیگر از مشتریان هم به موارد مشابه اشاره کردند.
ایسنا علت این بدعهدی ها و رفتارها را از شرکت شهرخودرو مورد بررسی قرار داد اما مدیر عامل قبلی آن حاضر به پاسخگویی نشد.
در نهایت مدیرعامل فعلی شرکت مشکل را به صورت کلی، مشکل صنعت خودرو دانسته و تنها به گفتن این جمله که “در صدا و سیما اعلام شده است که نزدیک به دو میلیون خودرو در انبار سایپا و ایران خودرو وجود دارد که به دلیل کسری قطعه نمی توانند تحویل دهند، ” بسنده کرد.
وی ضمن تاکید براینکه تولیدکننده، شرکت ریگان خودرو است و این شرکت هم به مشتریان قول تحویل خودرو داده و شهرخودرو تنها نماینده فروش است، اعلام نمود: “دفاع ما هم در دادگاه خواهد بود.”
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب