مهر خبر می دهد

كسب و كارهایی كه هم كرونا نقره داغشان كرد هم تأمین اجتماعی

كسب و كارهایی كه هم كرونا نقره داغشان كرد هم تأمین اجتماعی

به گزارش فوری خرید در حالیكه ستاد ملی مبارزه با كرونا، كسب و كارها را به تعطیلی تا اول اردیبهشت ماه در تهران ملزم كرده، تأمین اجتماعی همچنان در صورت تأخیر در ارسال فهرست بیمه پرسنل، جریمه تأخیر صادر می كند.



به گزارش فوری خرید به نقل از مهر، یكی از مشكلاتی كه كارفرمایان در ایام اخیر با آن روبه رو شده اند، اجبار به تعطیلی شركت ها با مصوبه ستاد ملی مبارزه با كرونا از یك سو و عدم موافقت سازمان تأمین اجتماعی با تأخیر در دریافت فهرست حق بیمه كارگران و كاركنان شركت ها از طرفی به سبب داشتن محدودیت زمانی برای دریافت فهرست حق بیمه كارگان كارگاه ها صرفاً تا آخر پانزدهم هر ماه از طرفی است.
به عبارت دیگر، ستاد ملی مبارزه با كرونا، كارگاه ها، شركت ها و اصناف را ملزم به بسته نگه داشتن محل كار خود كرده؛ اما لغو یا توقف موقتی آیین نامه اجرایی قانون تأمین اجتماعی در مورد سقف زمانی فرصت ارسال فهرست حق بیمه پرسنل را در این مصوبه اصلاح نكرده است.
این مبحث سبب شده تا آن دسته از كارفرماهایی كه بعد از تعطیلات نوروز توانستند با مجوز خاص به محل كار برگردند، بعد از آنكه فهرست حق بیمه كارگران را به دفاتر نمایندگی تأمین اجتماعی عرضه كرده اند، با عدم موافقت این سازمان مواجه گشته اند.
درنتیجه در ماه جاری خیلی از كارفرماها با اعمال جرایم عدم پرداخت بموقع فهرست حق بیمه كارگران خود، از جانب دفاتر تأمین اجتماعی روبه رو شده اند؛ حال آنكه خیلی از كارگاه ها مشمول مصوبات تعطیلی كسب و كارها از جانب ستاد ملی مبارزه با كرونا بوده اند.
ضمن اینكه زیرساخت های امكان ارسال غیر حضوری فهرست حق بیمه كارگران كارگاه ها به دفاتر نمایندگی سازمان تأمین اجتماعی هم فراهم نشده بود.
یك كارفرمای فعال در صنعت آی تی كه قرارداد پیمانكاری دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح كرد: ما بر مبنای آیین نامه اجرایی ماده ۳۴ قانون تأمین اجتماعی، با توجه به این كه از سازمان نظام صنفی كامپیوتری مجوز داریم، مشمول آیین نامه حق بیمه شركت های انفورماتیك در قراردادهای پیمانكاری با شركت های دولتی شده و به جای پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه كارفرما، می بایست ۱۵ درصد حق بیمه پرداخت نماییم.
وی اضافه كرد: این در حالیست كه كارپرداز یكی از دفاتر نمایندگی تأمین اجتماعی، حق بیمه كارگرانی كه در قرارداد پیمانكاری این شركت فناوری اطلاعات با یك بانك دولتی داریم را، ۳۰ درصد محاسبه كرده است؛ با عنایت به تعطیل بودن شركت بدلیل دستورالعمل ستاد ملی كرونا، تا هفته قبل تعطیل بودیم و حالا كه به كار بازگشته ایم، هر چه قدر به این مورد اعتراض كرده ایم، اعلام نموده اند كه بعد از ۱۵ فروردین برای اعتراض یا اصلاح فهرست كاركنان مراجعه نموده اید و نمی توانیم این فهرست را اصلاح كنیم!
به گفته این كارفرما، همین اشتباه كارپرداز دفتر نمایندگی تأمین اجتماعی سبب شد تا خسارت بزرگی به این شركت انفورماتیكی وارد شود؛ حال آنكه ما تا ۱۵ فروردین ماه به دستور ستاد ملی مبارزه با كرونا امكان بازگشایی دفتر شركت را نداشتیم و بعد از آن از ۱۶ فروردین ماه كه با مجوز سازمان نظام صنفی یارانه ای و به صورت شیفتی، مبادرت به بازگشایی دفتر شركت كردیم، متأسفانه با این اشتباه بزرگ از جانب تأمین اجتماعی مواجه شدیم كه خسارت بزرگی به شركت ما وارد كرده است.


1399/01/26
18:45:14
5.0 / 5
4024
تگهای خبر: بیمه , دولتی , فناوری , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
فوری خرید